Sunday, October 31, 2004

wwموفقيتهاي يك مخترع ايراني در سوئد


يك محقق جوان ايراني در ميان 7 جواني است كه بورس تحقيقي آكادمي سلطنتي سوئد را از آن خود كرده است وي مخترع و سازنده سخت ترين نوع شيشه در جهان است
« سعيد اسماعيل زاده با فقط 29سال سن, موفق شد بورس تحقيقي آكادمي سلطنتي علوم سوئد را ازآن خود كند. وي قبل از اين هم لقب جوان ترين استاد دانشگاه در تاريخ علمي سوئد را نصيب خود كرد. سعيد اسماعيل زاده كه در رشته شيمي در سوئد استاد دانشگاه است, با كشف اخيرش موفق شد نامش را در ليست مخترعين و مكتشفين نيز قرار دهد. او مخترع و سازنده سخت ترين نوع شيشه در دنيا است كه از لحاظ خصوصيت در نزديكي الماس است.
آكادمي سلطنتي علوم سوئد يكي از 7بورس تحقيقي سال 2004 خود را به اين جوان ايراني داد تا از جذب شدن وي به ديگر كشورها براي كارهاي تحقيقي جلوگيري كند.
سعيد اسماعيل زاده به همراه خانواده از جمله پدرش كه فيزيكدان و مهندس الكترونيك است, در سال 1982 هنگامي كه او فقط 7سال داشت, به سوئد آمد.
او در سال گذشته بهمراه اشكان پويا يكي از دوستانش دست به احداث شركتي زدند كه اين شركت نيز در ميان 189شركت, جايزه اول 300هزار كروني سازمان توسعه بازرگاني سوئد را نصيب خود كرد. جالب اين كه اين جوان موفق جايزه مقام اول خود را با شركت ديگري تقسيم كرد كه مدير آن نيز سعيد زينعلي يك جوان ديگر ايراني است».

بهرام