Wednesday, November 17, 2004

صعود تيم ملي به دور دوم مقدماتي جام جهاني



تيم ملي ايران با كسب پيروزي 7 بر صفر برابر لائوس به مرحله‌ي دوم رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان در منطقه آسيا صعود كرد.

Example


به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در آخرين روز از مسابقات دور نخست مقدماتي جام جهاني، بعد از ظهر امروز تيم ملي ايران در ورزشگاه 100 هزار نفري آزادي به مصاف تيم لائوس رفت.

در نيمه‌ي نخست تيم ايران با توجه به درخشش علي دايي كاپيتان تيم ملي كه پس از رهايي از بند مصدوميت بار ديگر در تركيب تيم ملي ايران قرار گرفته بود، با سه گل حريف خود را مغلوب ساخت.

نيمه‌ي دوم اين ديدار نيز با گل‌زني علي دايي آغاز شد. جواد كاظميان كه در نيمه‌ي دوم جايگزين ستار زارع شده بود، با ارسالي زيبا دايي را در موقعيت گل قرار داد تا وي با ضربه سر گل چهارم خود و تيم ملي ايران را به ثمر برساند.

جواد كاظميان كه با حضور خود رنگ هجومي‌تري به حركات تيم ملي ايران داد، در دقيقه 63 نيز با سانتر دقيق جواد نكونام را در موقعيت گل‌زني قرار داد تا وي گل پنجم ايران را به ثمر برساند.

برهاني و نكونام زننده‌ي گل‌هاي ششم و هفتم تيم ايران در اين ديدار بودند تا تيم ملي كشورمان همانند ديدار رفت با نتيجه‌ي 7 بر صفر لائوس را مغلوب سازد.

گفتني است علي دايي با به ثمر رساندن 4 گل در اين ديدار به عنوان اولين بازيكن تاريخ فوتبال جهان به ركورد 102 گل ملي دست يافت.

در ديگر ديدار اين گروه نيز تيم قطر با نتيجه‌ي 2 بر صفر تا دقايق پاياني از تيم اردن پيش بود.

بدين ترتيب تيم ملي فوتبال كشورمان به عنوان تيم صعود كننده از گروه اول مسابقات راهي دور دوم مرحله‌ي مقدماتي جام جهاني 2006 آلمان شد.